امـــان عصر

وبلاگ مذهبی در رابطه با مولا صاحب الزمان(عج)

امـــان عصر

وبلاگ مذهبی در رابطه با مولا صاحب الزمان(عج)

الوتر الموتور و منتقم موعود

 

   

نقد و بررسى چند حدیث مشهور

.
بسیار طبیعى است که شیعیان شیفته و منتظران دلباخته منجى جهانى و مصلح آسمانى، در کوران حوادث خونبار و بحران جنایات مرگبار، بیش از هر مقطع دیگرى به یاد انتقام الهى، در اندیشه منتقم جهانى و در انتظار بیرون آمدن آن دست انتقام خدایى از پشت پرده غیبت طولانى باشند.
باز هم بسیار طبیعى است که در این مقاطع حساس، یک سلسله تردیدها و شبهات حساب شده، از سوى تئورى‏پردازان و کارشناسان مغرض مسائل منطقه‏اى و دشمنان قسم خورده اسلام که توسط دوستان ناآگاه نیز بزرگنمایى شده، اذهان جمعى را به خود مشغول سازد.
پیش از این، در برخى از فصلنامه‏هاى فرهنگ مهدویت، مطالبى تحت عنوان »بررسى چند حدیث شبهه‏ناک پیرامون آفتاب عالمتاب« به دوستداران فرهنگ مهدویت تقدیم شده و شمارى از احادیث مشهور ولى بى‏پایه مورد بحث و انتقاد قرار گرفته، در این نوشتار نیز به ابعاد دیگرى از این مسأله مى‏پردازیم و یادآور مى‏شویم که حق مطلب در چند صفحه ادا نمى‏شود و بحث کامل، تألیف کتاب مستقلى را طلب مى‏کند.
س
دست انتقام الهى در آستین غیبت
یکى از اسامى گرامى آن ویرانگر کاخهاى ظلم و استبداد و بازستاننده حقوق از دست رفته توده‏هاى مظلوم جهان، حضرت بقیةاللَّه ارواحنا فداه، »منتقم« است.
واژه منتقم در احادیث فراوانى به »دست انتقام الهى« اطلاق شده، که به برخى از آنها در اینجا اشاره مى‏کنیم:
1. خداوند منان در شب معراج چهره درخشان امام زمان(ع) را چون خورشیدى فروزان به پیامبر عظیم‏الشأن اسلام ارایه داده فرمود:
یا محمد و عزّتى و جلالى، إنّه الحجّة الواجبة لأولیائى والمنتقم من أعدائى.1
اى محمد به عزت و جلالم سوگند که او حجت واجب بر دوستان من، و منتقم از دشمنان من است.
2. نیز در شب معراج در همین‏باره فرمود:
و هذا القائم الّذى یحلّل حلالى و یحرّم حرامى و به أنتقم من أعدائى.2
این ایستاده همان است که حلال مرا حلال و حرام مرا حرام مى‏کند، من به وسیله او از دشمنانم انتقام مى‏گیرم.
3. روز عاشورا پس از هنگامه شهادت، فرشتگان به ضجّه درآمدند و عرضه داشتند: بار خدایا با حسین، برگزیده تو و فرزند پیامبرت چگونه رفتار کردند؟! خداوند شبح حضرت قائم(ع) را براى آنان نمودار ساخت و فرمود:
بهذا أنتقم له من ظالمیه.3
با همین - ایستاده - انتقام حسین(ع) را از ستمگرانش مى‏گیرم.
4. حضرت موسى بن جعفر(ع) در تعقیبات نماز عصر عرضه مى‏داشت:
و أن تعجّل فرج المنتقم لک من أعداءک.4
و در فرج منتقم خود از دشمنانت تعجیل بفرما.
نوفلى - راوى حدیث - به امام کاظم(ع) عرض کرد: این دعا در حق چه کسى است؟ فرمود:
ذلک المهدىّ من آل محمّد(ص).5
این دعا در حق حضرت مهدى از آل محمد(ع) مى‏باشد.
آنگاه به تفصیل از سیرت، صورت و نشانه‏هاى ظهورش سخن گفت.6
5. احمد بن اسحاق قمى7 به امام عسکرى(ع) در سامرا عرض کرد: امام بعد از شما کیست؟
امام(ع) برخاسته به اندرون رفت، فرزند دلبندش را که حدوداً سه ساله بود و چهره‏اش چون ماه چهارده شبه مى‏درخشید وارد مجلس کرد و خطاب به احمدبن اسحاق فرمود: اگر نبود که تو در نزد خدا و حجج الهى عزیز و گرامى هستى، من فرزندم را به تو نشان نمى‏دادم.
احمد بن اسحاق از نشان امامت پرسید، یک مرتبه آن نور دیده لبهاى نازکتر از گل‏اش را حرکت داد و به عربى فصیح فرمود:
أنا بقیّةاللَّه فى أرضه، والمنتقم من أعدائه، فلا تطلب أثراً بعد عین.8
من تنها بازمانده الهى هستم، من دست انتقام الهى از دشمنان اویم، پس از مشاهده دیگر از نشانه مپرس.
در احادیث یاد شده، واژه »منتقم« به آن حضرت اطلاق شده است.

 

برای تعجیل در ظهور منتقم زهرا صلوات ختم کنید

نظرات 4 + ارسال نظر
لیلا/عذرا چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 23:49 http://www.sokoteasheg.blogfa.com

تو خواهی آمد و آواز با تو خواهد بود
پرنده و پر و پرواز با تو خواهد بود
تو خواهی آمد و چونان که پیش از این بوده است
کلید قفل فلق باز با تو خواهد بود
خلاصه کرده به هر غمزه ای هزار غزل
هنر به شیوه ی ایجاز با تو خواهد بود
طلوع کن که چنان آفتاب گردان ها
مرا دو چشم نظر باز با تو خواهد بود
در آروزست دلم راز اسم اعظم را
تو خواهی آمد و آن راز با تو خواهد بود
برای دادن عمر دوباره ای به دلم
تو خواهی آمدواعجاز با تو خواهد

شکوفه پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 21:34 http://haramedelam.blogsky.com

سلام ...

شاید این جمعه بیاید .................... الهی بیاید ...

یا حق

جستار دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:58 http://m-norouzi.blogf.com

خدا کند که بیاید

آدم عجیب سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 21:23 http://ajeeeb.blogfa.com

سلام دوست

متاسفم که هنوز عده ای افسانه های خدا و قرآن و مهدی را اینگونه بدون عقل پذیرفته اند و بازی بازاریان این پیشه ی زشت را ندیده اند که وطن را چو گاوی شکمباره چریده اند و خدا و پیامبر را وسیله ای قرار داده و از میان خود را به مقام ولی برگزیده اند .

متاسفم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد