امـــان عصر

وبلاگ مذهبی در رابطه با مولا صاحب الزمان(عج)

امـــان عصر

وبلاگ مذهبی در رابطه با مولا صاحب الزمان(عج)

روایات ظهور

روایات متعددی درمورد ظهور امام عصر (عج) وجود دارد که به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم 

 

 

 

قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (لا تقوم الساعة حتَّى یقوم قائم للحقّ منّا وذلک حین یأذن الله عزَّ وجلَّ له، ومن تبعه نجا ومن تخلَّف عنه هلک. الله الله عباد الله، فأتوه ولو حبواً على الثلج فإنَّه خلیفة الله عزَّ وجلَّ وخلیفتی).
رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: قیامت برپا نمی شود تا قائم


روایات متعددی درمورد ظهور امام عصر (عج) وجود دارد که به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم 

 

 

 

قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (لا تقوم الساعة حتَّى یقوم قائم للحقّ منّا وذلک حین یأذن الله عزَّ وجلَّ له، ومن تبعه نجا ومن تخلَّف عنه هلک. الله الله عباد الله، فأتوه ولو حبواً على الثلج فإنَّه خلیفة الله عزَّ وجلَّ وخلیفتی).
رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: قیامت برپا نمی شود تا قائم

بر حق از ما علیه السلام قیام فرماید واین کار موقعی صورت پذیر است که خدای عزَّ وجلَّ او را اذن دهد هر کس پیرویش نماید نجات یابد وهر که از او تخلف جوید هلاک گردد. خدا را خدا را ای بندگان خدا بخدمتش بشتابید واگر چه خود را با کشیدن روی برف باشد زیرا او خلیفه خدای عزَّ وجلَّ وخلیفه من است.(بحار ج 51 ص 65؛ وعیون أخبار الرضا ج 2 ص 50؛ ویوم الخلاص ص 42):عن جابر الجعفی عن ابی جعفر علیه السلام قال: (الزم الأرض ولا تحرّک یداً ولا رجلاً حتَّى ترى علامات أذکرها لک، وما أراک تدرک ذلک: اختلاف بنی العبّاس ومنادٍ ینادی من السماء وخسف قریة من قرى الشام ونزول الترک الجزیرة ونزول الروم الرملة واختلاف کثیر عند ذلک فی کلّ أرض حتَّى تحزب الشام ویکون سبب خرابه ثلاث رایات منها رایة الأصهب ورایة السفیانی).

بنقل از جابر جعفی از حضرت امام باقر علیه السلام فرمود: بر زمین بنشین ودست وپایی حرکت مده تا علامتهایی که به تو می گویم ببینی وتصور می کنم همه ی آنرا نتوانی ادراک کنی: از پی هم آمدن بنی عباس (در زمامداری) وفریاد آسمانی وفرو رفتن یکی از روستاهای شام وفرود آمدن ترکها در جزیره (شاید عراق باشد) وفرود آمدن رومیان به رمله وبروز اختلاف بسیار در این هنگام در همه سرزمین ها تا آنجا که منجر به خرابی شام گردد وسبب وانگیزه خرابی شام نیز سه پرچم باشد: یکی پرچم اصهب وپرچم ابقع وپرچم سفیانی است.

(کشف الغمّة ج 2 ص 459؛ وعقد الدرر ص 49؛ وبحار ج 52 ص 212)


عن محمّد بن الصامت، قال: قلت لأبی عبد لله الحسین بن علی علیه السلام: ما من علامة بین یدی هذا الأمر؟ یعنی ظهور المهدی علیه السلام، فقال: (بلى)، قلت: وما هی؟ قال: (هلاک بنی العبّاس وخروج السفیانی والخسف بالبیداء). قلت: جُعلت فداک أخاف أن یطول هذا الأمر؟ قال: (إنَّما هو کنظام الخزر یتبع بعضه بعضاً).
بنقل از محمد بن صامت گفت: به حضرت ابی عبد الله امام حسین بن علی صلوات الله وسلامه علیهما عرض کردم: آیا علامتی پیش از ظهور مهدی علیه السلام وجود دارد؟ فرمود: آری عرض کردم: آن چیست؟
فرمود: هلاکت بنی عباس وخروج سفیانی وفرو رفتن زمین در صحراء عرض کردم: فدایت شوم می ترسم که این امر (ظهور مهدی علیه السلام) طولانی شود فرمود: همانا وقوع آن مانند نظم فراریانی است که برخی بدنبال برخی باشد.
(أخرجه الحافظ أبو عبد الله نعیم بن حماد فی کتاب الفتن؛ وعقد الدرر ص 50؛ أخرجه الحافظ أبو محمّد الحسین فی کتاب المصابیح):
قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (ستکون بعدی فتن منها فتن الأحلاس یکون فیها هرب وحرب ثمّ من بعدها فتن أشدُّ منها کلَّما قیل: انقطعت تمادت حتَّى لا یبقى بیت من العرب إلاَّ دخلته ولا مسلم إلاَّ وصلته حتَّى یخرج رجل من عترتی).
رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: بزودی پس از من فتنه هائی پیش می آید از آنجمله است فتنه های که در آن فرار وجنگ خواهد بود وبعد از آن فتنه های دیگری که سخت تر از فتنه های گذشته باشد رخ دهد که هر چقدر فتنه ای به پایان رسد گفته شود منقطع گردید باز هم امتداد یابد تا آنجا که خانه ای از عرب باقی نماند جز آنکه فتنه در آن داخل گردد وهیچ مسلمانی باقی نماند مگر اینکه آن فتنه به وی می رسد تا بالاخره مردی از عترت علیه السلام من خروج نماید.

(عقد الدرر ص 49)    

 اللهم عجل لولیک الفرج

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد