امـــان عصر

وبلاگ مذهبی در رابطه با مولا صاحب الزمان(عج)

امـــان عصر

وبلاگ مذهبی در رابطه با مولا صاحب الزمان(عج)

هندیها و بشارت موعود

اینبار با مطلبی جالب به روز شدم                  حتما بخونید

درکتاب هاى مذهبى مقدسى که در میان هندیان به عنوان کتاب هاى آسمانی شناخته شده و آورندگان این کتاب ها به عنوان پیامبر شناخته مى شوند، تصریحات بسیارى به وجود مقدس مهدى موعود(ع) و ظهور مبارک آن حضرت شده است که قسمتى از آن ها را مى آوریم: درکتاب اوپانیشاد که یکى ازکتب معتبره و از منابع هندوها به شمار مى رود، بشارت ظهور مهدى موعود(ع) چنین آمده است: این مظهر ویشنو مظهر دهم در انقضاى کلى یا عصرآهن، سوار بر اسب سفیدى، در حالى که شمشیر برهنه درخشانى به صورت ستاره دنباله دار در دست دارد، ظاهر مى شود و شریران را هلاک مى سازد .
درکتاب باسک که ازکتب مقدسه آسمانی هندوهاست، بشارت ظهور حضرت ولى عصر(ع) چنین آمده است: دور دنیا تمام مى شود . پادشاه عادلى در آخرالزمان، که پیشواى ملائکه و پریان و آدمیان باشد و حق و راستى با او باشد و آن چه در دریا و زمین ها وکوه ها پنهان باشد، همه را به دست آورد و از آسمان ها و زمین و آن چه باشد خبر مى دهد و از او بزرگ تر کسى به دنیا نیاید.
درکتاب پاتیکل نیزکه ازکتب مقدسه هندویان است، بشارت ظهور حضرت چنین آمد ه است: چون مدت روز تمام شود، دنیاى کهنه نو شود و زنده گردد، و صاحب ملک تازه پیدا شود؟ از فرزندان دو پیشواى بزرگ جهان که یکى ناموس آخرالزمان و دیگرى صدیق اکبر یعنى وصی بزرگتر وى که پشن نام دارد و نام آن صاحب ملک تازه راهنما است. به حق پادشاه شود و خلیفه رام باشد و حکم براند و او را معجزه بسیار باشد... در این بشارت، مقصود از ناموس آخرالزمان پیامبر اسلا(ص) است. پشن نام هندى حضرت على (ع) است صاحب ملک تازه ، حضرت ولى عصر(ع) است و راهنما نام مبارک حضرت مهدى (ع) است وکله رام به لغت سانسکریتى، نام اقدس حضرت احدیت است .
درکتاب وشن جوک نیز بشارت به ظهور حضرت آمد ه است: آخر دنیا به کسى برمى گردد که خدا را دوست مى دارد و از بندگان خاص او باشد و نام او خجسته و فرخنده باشد. درکتاب دید که ازکتب مقدسه هندیان است آمده که: پس از خرابى دنیا، پادشاهى در آخرالزمان پیدا شود که پیشواى خلایق باشد و نام منصور باشد و تمام عالم را بگیرد و به دین خود درآورد... درکتاب دادتگ نیزآمده است: بعد از آن که مسلمانى به هم رسد، در آخرالزمان، و اسلام در میان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و .... برطرف شود و دنیا مملو از ظلم و ستم شود... دست حق به در آید و جانشین آخر ممتاطا(1) ظهورکند و شرق و مغرب عالم را بگیرد .
و درکتاب ریگ و دا آمده است که: ویشنو در میان مردم ظاهر مى گردد... او از همه کس قوى تر است... در یک دست ویشنو نجات دهنده شمشیرى به مانند ستاره دنباله دار و در دست دیگرش انگشترى درخشنده دارد، هنگام ظهور وى، خورشید و ماه تاریک مى شوند و زمین خواهد لرزید.
درکتاب شاکمونى نیزکه ازکتب مقدسه هندیان است آمده: پادشاهى و دولت دنیا به فرزند سید خلایق دو جهان گشن بزرگوار تمام شود، و اوکسى باشدکه برکوه هاى مشرق و مغرب دنیا حکم براند و فرمان کند، و بر ابرها سوار شود و فرشتگان، کارکنان او باشند. دین خدا یک دین شود و زنده گردد و نام او ایستاده باشد و خداشناس باشد. گشن در لغت هندى نام پیامبر(ص) است و حضرت مهدى (ع) به نام ایستاده و خداشناس مى خوانند(2)

 

1- در زبان هندى به معنى محمد است.
2- ادیان و مهدویت محمد بهشتى ص 6 1ظهور حضرت مهدى (ع) ازدیدگا ه اسلام مذهب

منبع vkhgalaxy

نظرات 4 + ارسال نظر
سیدمحسن علوی جمعه 1 دی‌ماه سال 1385 ساعت 13:53 http://sayyedmohsenalavi.blogfa.com

سلام

سلام
سالگرد ازدواج امیرالمؤمنین حضرت علی و ام المؤمنین حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا صلوات الله علیهما و الهما روحی فداهما را خدمت شما تبریک عرض می کنم .

خیلی مطلب جالبی بود . این حقیقت وجود و ظهور منجی با اینکه شاید خیلی ها ندانند اما در اعتقادات بسیاری از ادیان و حتی بت پرستها هست .
ای کاش بیاییم و با این حقیقتی که اصلش در مذهب شیعه عنوان شده جدیتر برخورد کنیم و هر لحظه خودمان را با تزکیه نفس به او نزدیکتر کنیم و خود را برای خدمتگزاریش آماده کنیم .
لینک امان عصر در نورالانوار قرار داده شد .
با آرزوی موفقیت و سلامت برای شما

عبدالزهرا شنبه 2 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:43 http://www.abdezahra.mihanblog.com

منتظران اندکی صبر سحر نزدیک است.

شکوفه دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1385 ساعت 15:26 http://haramedelam.blogsky.com

سلام ...

یا صاحب الزمان ............................

در پناه حق

عبدالمهدی شنبه 9 دی‌ماه سال 1385 ساعت 14:48 http://abdolmahdi.blogfa.com/

بسم رب المهدی...
یتیمی درد بی درمان یتیمی؛
یتیمی خاری دوران یتیمی؛
الهی طفل بی بابا نباشد!
اگر باشد، در این دوران نباشد...

اللهم عجل لولیک الفرج...

از آشنایی با وبلاگت خوشحال شدم، خیلی جالب و زیبا بود.
ممنون میشم به وبکده منم یه سری بزنی و با نقد و نظرات کمکم کنی.
اگه ممکنه لینک وب من یادت نره! منم شما را لینک کردم!
امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشی.
دوستدار دوستی ات،

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد